ŞEKER HASTASININ DOMUZ ENSÜLİNİ KULLANMASI | Lâlegül Dergisi

ŞEKER HASTASININ DOMUZ ENSÜLİNİ KULLANMASI

ŞEKER HASTASININ DOMUZ ENSÜLİNİ KULLANMASI

27 Ocak 2

ŞEKER HASTASININ DOMUZ ENSÜLİNİ KULLANMASI ve DOMUZ KILINDAN YAPILMIŞ FIRÇALARIN, UNLU MAMULLERDE KULLANILMASI CAİZ MİDİR?



Domuz bütünüyle necasettir. Dolayısıyla eti, kemiği, kanı ve sair bütün cüzleri necestir/pistir. Bunların yenilmesi, içilmesi veya kullanılması caiz değildir.1 Ancak açlıktan ölmek üzere olan bir kişinin, başka bir şey bulamaması durumunda hayatını kurtaracak kadar bunlardan yararlanması caiz olur.

Allah Teâlâ hazretleri şöyle buyuruyor: “Allah size ancak ölüyü (leşi), kanı, domuz etini ve Allah’tan başkası adına kesileni haram kıldı. Her kim bunlardan yemeye mecbur kalırsa, başkasının hakkına saldırmadan ve haddi aşmadan bir miktar yemesinde günah yoktur. Şüphe yok ki Allah çokça bağışlayan çokça esirgeyendir.”2 Hasta kimsenin şifayı dinen haram kı- lınan şeylerde araması hakkında,

Peygamber Efendimiz (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur. “Allah Teâlâ hazretleri şifanızı haram olan şeylerde yaratmadı.”3 Her ne kadar fakihlerin bir kısmı; bu Hadis-i Şerif’e dayanarak haramla tedaviyi caiz görmeseler de, çoğunluğun gö- rüşü caiz olması yönündedir.

Haramla tedaviyi caiz gören Âlimler; bu hadis-i şerifi şöyle yorumlamışlardır: Haram bir şeyin kullanılmasında zaruret yoksa onda şifa aramak caiz değildir. Ama o haramı kullanmak için geçerli bir mazeret doğarsa zarurete binaen helale dönüşür. Dolayısıyla onda aranan şifa, haramda aranan şifa değil bilakis helalde aranan şifa olarak kabul edilir. 

HÜSAMETTİN VANLIOĞLU BAŞKANLIĞINDA FIKIH KURULU


Yazının tamamını Lâlegül Dergisi Şubat sayısında bulabilirsiniz. (Sayfa 50)



Yorum Ekle